Thursday, January 30, 2014

Οραση του Θεού ( Γέροντας Ιωσήφ ο ησυχαστής )



Λοιπόν, όταν εσύ δεν αμαρτάνεις, δεν ψεύδεσαι, δεν κατακρίνεις, δεν πονηρεύεσαι κατά του πλησίον σου, τότε έχεις φόβο Θεού. Τότε είσαι σοφός και κατανοείς το Θεό, και για να μην Τον λυπήσεις δεν αμαρτάνεις. Και αυτή είναι η όραση του Θεού, και ο Θεός που βλέπει τα πάντα σε σκεπάζει από τις παγίδες του σατανά.



Γέροντας Ιωσήφ ο ησυχαστής

ΤΟ ΚΟΡΑΝΙ ΥΠΟ… ΤΗ ΣΚΕΠΗ ΤΟΥ ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΑ-ΙΗΣΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ




Γράφει ο Νίκος Χειλαδάκης

Σίγουρα κανείς δεν θα το πίστευε αν δεν έβλεπε το δημοσίευμα-ομολογία της τουρκικής εφημερίδας, Aksam, με την πραγματικά πρωτοφανή και συνάμα εκπληκτική φωτογραφία όπου προβάλλεται ένας Τούρκος ιμάμης να αναγινώσκει περικοπές από το Κοράνι στους μουσουλμάνους υπό… την σκέπη του Παντοκράτορα Ιησού Χριστού. Σημεία των καιρών ;



Το εκπληκτικό αυτό γεγονός έγινε στην περιοχή της Αμάσειας, μια περιοχή που πριν από την ανταλλαγή των πληθυσμών κατοικούσε πυκνός ελληνορθόδοξος πληθυσμός καθώς και πολλοί κρυπτοχριστιανοί που άλλοι μεν διασώθηκαν φεύγοντας για την Ελλάδα ή την Ρωσία, πολλοί όμως και με τις ίδιες τις τουρκικές μαρτυρίες παρέμειναν και ίσως εξακολουθούν να ζουν, (οι απόγονοι τους), στα μέρη εκείνα όπου γράφτηκαν πολλές μαρτυρικές σελίδες του ηρωικού Πόντου.

Σύμφωνα λοιπόν με την τουρκική εφημερίδα στην περιοχή της Αμάσειας και συγκεκριμένα στην κωμόπολη, Gümüşhaciköy και στο μουσουλμανικό τζαμί που λειτουργούσε μέχρι το 1923 σαν ελληνορθόδοξη εκκλησία, ο τοπικός Ιμάμης όρθιος διαβάζει το Κοράνι υπό την σκέπη του Παντοκράτορα Ιησού Χριστού. Όπως φαίνεται και στην αποκαλυπτική φωτογραφία του δημοσιεύματος, οι ντόπιοι μουσουλμάνοι, (;;;), δεν θέλησαν να καταστρέψουν την εικόνα παρά του ότι η απεικόνιση μορφών θεωρείται για το Ισλάμ μεγάλη αμαρτία. Έτσι στον τρούλο αυτού του τζαμιού διακρίνει κανείς μια περίτεχνη αγιογραφία του Ιησού Χριστού – Παντοκράτορα καθώς και τους δώδεκα αποστόλους που τον πλαισιώνουν από όλες τις μεριές. Μια πραγματικά εντυπωσιακή τοιχογραφία που δεσπόζει εν έτη 2014 μέσα σε ένα μουσουλμανικό τέμενος. Η εκκλησία αυτή που σήμερα είναι τζαμί, όπως αναφέρεται κτίστηκε το 1800 όταν ανθούσαν τα τοπικά μεταλλεία από Έλληνες εργάτες και το ελληνικό στοιχείο της περιοχής αριθμούσε πάνω από 100.000 κατοίκους με πάνω από 300 ενορίες με ισάριθμες εκκλησίες ενώ ήταν και έδρα Μητρόπολης. Σήμερα στην πόλη της Αμάσειας επιβιώνουν οι παλιές ελληνικές γειτονιές, με σπίτια-φαντάσματα. Πολλά από αυτά βρίσκονται στις όχθες του ποταμού Ίρι, που διασχίζει την πόλη.

Αλλά το εντυπωσιακό, όπως αναφέρεται στην τουρκική εφημερίδα που παίρνει τις διαστάσεις θαύματος, είναι ότι στην εκκλησία αυτή η οποία μετά το 1924 έγινε τζαμί, η μεγαλοπρεπή αυτή τοιχογραφία του Ιησού Χρηστού που μέχρι τότε ήταν καλυμμένη εμφανίστηκε μετά από ένα τοπικό σεισμό. Οι ντόπιοι μουσουλμάνοι δεν τόλμησαν στη συνέχεια να την καταστρέφουν ή να την σκεπάσουν με άσβεστη όπως είναι η συνήθης πρακτική των μουσουλμάνων για τις τοιχογραφίες όταν μια εκκλησία μετατρέπεται σε τζαμί. Έτσι σήμερα που η εκκλησία αυτή συγκεντρώνει του μουσουλμάνους για την προσευχή, αναδίδει το άρωμα της ελληνορθόδοξης ταυτότητας της και μάλιστα στο κορυφαίο σημείο του κτίσματος, δηλαδή στον τρούλο με τον Ιησού Χριστό των Ρωμιών που λατρεύονταν επί αιώνες στη περιοχή. Ίσως εδώ πρόκειται για άλλο ένα δείγμα μπερδεμένων θρησκευτικών συνειδήσεων, ίσως ακόμα και για κάποια ίχνη κρυπτοχριστιανών που εκδηλώνονται με αυτόν τον τρόπο κάτω από ένα καταπιεστικό ισλαμικό καθεστώς. Είναι γνωστό πως ο Πόντος επί αιώνες είχε ζήσει το μεγάλο δράμα των κρυπτοχριστιανών που επιφανειακά ζούσαν σαν μουσουλμάνοι ενώ στην πραγματικότητα και κρυφά λάτρευαν τον ελληνορθόδοξο Ιησού Χριστό. Έχουν γραφεί άπειρες ιστορίες από ζωντανές μαρτυρίες για τα χρόνια αυτά που οι κρυπτοχριστιανοί με χίλια βάσανα κράτησαν κρυφά την πίστη τους, είχαν διπλά ονόματα, ένα μουσουλμανικό και ένα χριστιανικό και όταν ήρθε η ώρα οι περισσότεροι εκδηλώθηκαν φανερά πως είναι χριστιανοί και όχι μουσουλμάνοι. Όταν έγινε η ανταλλαγή των πληθυσμών έφυγαν για την Ελλάδα όχι όμως όλοι, κάποιοι παρέμειναν εκεί στην πατρίδα τους και οι απόγονοι τους ζουν μέχρι σήμερα το δικό τους συνειδησιακό δράμα.

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος



http://www.pentapostagma.gr/2014/01/%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CE%BF%CF%81%CE%B1%CE%BD%CE%B9-%CF%85%CF%80%CE%BF-%CF%84%CE%B7-%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%80%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%BF%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%84.html#.UuqytbT-ZLs

" Through our love of Him we are sanctified''. ( Saint Porphyrios )



The Way of Love is the simplest and most direct way to join in union with Christ. Through our love of Him we are sanctified.

Saint Porphyrios says,

Whoever experiences Christ within himself, experiences ineffable things––holy and sacred things. He lives in exultation. With Christ as our lover there is no loneliness. We find peace and joy. The thought of Christ permeates everything. We find patience and have endurance of everything.

Elder Porphyrios says that with our love of Christ even our passions disappear. There is no longer possibility for hatred, dislikes, anxieties or depressions. Not even death concerns us. He says this longing we have for Christ makes even death seem like a bridge what we can cross in an instant to continue our life in Christ We find ourselves in Christ and Him in us.

With our Love of Him there is no longer pain or suffering. Our craving for God, our passionate love for Him, overcomes all pain.

He says

Divine craving defeats every pain, and so every pain is transformed and becomes love of Christ. Love Christ and He will love you All pains will pass away, they will be defeated and transformed. Everything is transformed by this love.

The love of God transforms everything; it sanctifies, amends and changes the nature of everything.

Saint Porphyrios

GOD IS HUMBLE AND OBEDIENT (PART 2) - St. Nikolai Velimirovic


Wonderful is God in thus teaching us humility! And He is also wonderful in teaching us obedience. Man can never be as obedient as God. 


Man sows seed in the field, and then leaves it to God. Man does this sowing in one day, but God stands over the seed for a hundred days,
guarding it, warming it, giving it life and gradually bringing it up out of the earth as a blade, filling the blade with an ear and ripening it, until man once
more goes into the field, to spend a day or two harvesting the grain and carting it off to his barn. 


The raven hatches its young and then leaves
them, caring no more about them. But God takes this caring on Himself, and obediently cares for the fledglings day and night. The fish lays its eggs
and goes off, but God stays to hatch young fish from the eggs, and to watch over their feeding and growth. The innumerable orphans, both of humans and animals, would not survive were God not to care for them.
 


God watches day and night over all His creation, lending an ear to their desires and fulfilling their needs.
God hearkens to the pleas and prayers of men and fulfills them; He always fulfills them obediently, as long as there is no sin in their pleas and prayers. Prayers, however, that seek to draw God into sin and to make Him a participant in human sin, these prayers God refuses and does not listen to them....
 


And so, man can never be as humble as God, nor as obedient as He. Through all His creation on heaven and earth, God teaches men humility and
obedience. God offers this message to mankind out of His great love for men and out of His burning desire that all men be saved, and that not one of them perish. 


St. Nikolai Velimirovic

The Fourth Beatitude - Blessed are they that do hunger and thirst after righteousness, for they shall be filled ( Law of God )


Those who hunger and thirst for righteousness are those people who deeply acknowledge their sinfulness, their guilt before God, and have a burning desire for righteousness. They try to serve God by a righteous life according to the commandments of Christ, which requires from Christians the most holy righteousness in all their relations with their neighbors.

The expression "hunger and thirst" indicates that our yearning for righteousness must be very strong, as strong as our desire to appease our appetite and thirst. King David beautifully expressed such yearning, As the hart panteth after the fountains of water, so panteth my soul after thee, O God. My soul thirsted for God, the mighty the living (Ps. 4:1-2).

God promised that those who hunger and thirst for righteousness will be filled. By this is meant spiritual satisfaction, comprised of internal spiritual peace, a calm conscience, justification, and forgiveness. Such satisfaction in the present, earthly life occurs only in part. The Lord reveals the mysteries of His kingdom to those who hunger and thirst after righteousness, more than to others. Their hearts in this world are delighted with knowledge revealed in the divine truths of the Gospel, in Orthodox teachings.

Full satiety, full satisfaction of the holy yearnings of the human soul, and from this highest joy and blessedness, will be granted them in the future, blessed life with God. As the psalmist King David says, I shall be filled when Thy glory is made manifest to me (Ps. 16:16).

Περι πονηριάς - Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος ( Video )

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...