Tuesday, November 25, 2014

Περί σιωπής


Το να σιωπάς είναι πράγματι αποτέλεσμα και καρπός βασιλικής και ευγενικής παιδείας. Αυτός που έμαθε να σιωπά, αυτός έμαθε και να μιλάει. Γιατί η σιωπή είναι προϊόν σύνεσης όχι μικρότερης από το να μιλάει κανείς συνετά.

Έτσι λοιπόν αυτός που δεν ξέρει να σιωπά, ούτε να συζητάει μπορεί. Για τον νέο μάλιστα, η σιωπή δημιουργεί περιβάλλον ασφαλές΄ και μάλιστα όταν ακούει τον άλλον και δεν ταράζεται ούτε αντιμιλάει με άπρεπα λόγια.

Ακόμη κι αν τα λόγια που ακούει δεν του πολυαρέσουν, να τα ανέχεται και να περιμένει να σταματήσει ο συνομιλητής του. Ούτε αμέσως να προβάλλει την αντίρρησή του, αλλά, όπως λέει ο Αισχίνης, να του αφήνει χρόνο, μήπως και θέλει να προσθέσει κάτι ακόμη στα λεγόμενά του ο άλλος, ή κάτι να διορθώσει ή να αφαιρέσει από μόνος του.

Αυτοί δε που αμέσως διακόπτουν, ούτε ακούν ούτε ακούγονται, μιλούν σ’ αυτούς που ταυτόχρονα μιλούν κι έτσι καταλήγουν να φέρονται άσχημα (Πλούταρχος).Η σιγή είναι μητέρα τής προσοχής, κρίκος τής πύλης τού ουρανού, κλειδί τού Παραδείσου» (Ιωάννης της Κλί­μακας).

Η σιγή είναι ένδειξη σωφροσύνης’ ωστόσο, αυτή, από μόνη της, δεν μπορεί να φέρει τη μεταμέλεια. Ακόμη κι αυτούς που δεν έχουν παιδεία, η σιωπή τους μεταμορφώνει σε φρόνιμους και σεμνούς.

Είναι αγαθό το να σιωπάς, παρά να μιλάς και μακάριος αυτός που έχει βρει και κρατήσει αυτό το κλειδί. Είναι καλύτερος αυτός που σιωπά απ’ αυτόν που μιλάει, ακόμη κι αν μιλάει σωστά. Όταν η γυναίκα σιωπά, φορά το καλύτερο στολίδι. Μάθε να σωπαίνεις καθότι αυτό είναι καλύτερο από το να μιλάς.

«Η παροιμία λέει ότι η σιωπή είναι ακίνδυνος έπαινος. Αυτός που φυλάει το στόμα του, διατηρεί την ψυχή του μακριά από θλίψεις. Από στόμα κλειστό μόνο αγαθά προκύπτουν. Ο σιωπηλός και νοήμων αξιώνεται πολλών τιμών. Υπάρχει αυτός που μιλάει και δεν είναι αρεστός.

Και υπάρχει κάποιος που σιωπά και βρίσκεται σοφός» (Σειράχ). «Μίλησε αν έχεις κάτι καλύτερο να πεις από το να σιωπήσεις. Αγάπα την ησυχία΄ εκεί η σιγή είναι καλύτερη από τον λόγο» (Γρηγόριος ο Θεολόγος).

Το να σωπαίνεις, δεν προκαλεί ούτε δίψα, ούτε λύπη, ούτε πόνο. Απ’ αυτούς που σιώπησαν, κανείς δεν μετάνιωσε. Απ’ αυτούς που μίλησαν πάρα πολλοί το μετάνιωσαν. Το να συγκρατεί κανείς τη γλώσσα του είναι τιμητικό και για τον γέρο και για τον νέο.
Για τα λόγια σου φτιάξε ζυγαριά και μέτρο και για το στόμα σου θύρα που θα το κρατά κλειστό. Αν έχεις κάποιο λόγο συνετό να πεις, αποκρίσου στον πλησίον σου΄ αν όχι, κλείσε καλύτερα το στόμα σου με το χέρι σου. Ο Σολομών ευχόταν στον Θεό να βάλει φίμωτρο στο στόμα του και να σφραγίσει τα χείλη του.

Ο Δαυίδ ζητούσε «φυλακήν τω στόματι αυτού και θύραν περιοχής περί τα χείλη του».
Η σιγή τής γλώσσας είναι σαν το δένδρο τής ζωής΄ αυτός δε που τη διατηρεί, γεμίζει με Άγιο Πνεύμα΄ ο θάνατος και η ζωή είναι στο χέρι τής γλώσσας΄ αυτοί δε που την εξουσιάζουν, απολαμβάνουν τους καρπούς της.
Είναι πολύ καλή η σιωπή που διατηρείται όταν πρέπει΄ τίποτα άλλο δεν είναι παρά μητέρα σοφότατων λογισμών. Το αγαθό πνεύμα αποφεύγει την πολυλογία.

(Από το βιβλίο «Γνώθι σαυτόν», Εκδόσεις «ΑΘΩΣ»)

http://agiameteora.net/

Saint Stylianos of Paphlagonia




Saint Stylianos was born in Paphlagonia of Asia Minor sometime between the fourth and sixth centuries. He inherited a great fortune from his parents when they died, but he did not keep it. He gave it away to the poor according to their need, desiring to help those who were less fortunate.

Stylianos left the city and went to a monastery, where he devoted his life to God. Since he was more zealous and devout than the other monks, he provoked their jealousy and had to leave. He left the monastery to live alone in a cave in the wilderness, where he spent his time in prayer and fasting.

The goodness and piety of the saint soon became evident to the inhabitants of Paphlagonia, and they sought him out to hear his teaching, or to be cured by him. Many were healed of physical and mental illnesses by his prayers.

St Stylianos was known for his love of children, and he would heal them of their infirmities. Even after his death, the citizens of Paphlagonia believed that he could cure their children. Whenever a child became sick, an icon of St Stylianos was painted and was hung over the child’s bed.

At the hour of his death, the face of St Stylianos suddenly became radiant, and an angel appeared to receive his soul.

Known as a protector of children, St Stylianos is depicted in iconography holding an infant in his arms. Pious Christians ask him to help and protect their children, and childless women entreat his intercession so that they might have children.

Περί σημειοφόρων - Μεγαλο Γεροντικο




Έλεγε ο αββάς Δουλάς, ο μαθητής του αββά Βησαρίωνα: Καθώς βαδίζαμε κάποτε στα αμμώδη υψώματα δίπλα από τη θάλασσα, δίψασα και είπα στον αββά Βησαρίωνα: «Αββά, διψώ πολύ».

Και ο Γέροντας, αφού έκαμε ευχή, μου είπε: «Πιες απ΄ τη θάλασσα». Κι έγινε γλυκό το νερό και ήπια. Ωστόσο όμως εγώ γέμισα και το δοχείο μου, μη τυχόν διψάσω παρακάτω. Και μόλις με είδε ο Γέροντας μου είπε: «Γιατί γέμισες νερό;» «Συγχώρησέ με, του απάντησα, μη τυχόν διψάσω παραπέρα».

Και η απάντηση του Γέροντα: «Ο Θεός είναι εδώ αλλά και παντού είναι ο Θεός».

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΗ΄ .. 
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ TΟ ΜΕΓΑΛΟ   ΓΕΡΟΝΤΙΚΟ
 

The most powerful prayer ( Elder Joseph the Hesychast)



Lord Jesus Christ, have mercy on me ...

Always try to make sure that the prayer of Jesus Christ is included in your daily cycle, your work, your every breath and your every sense. Oh, then how will your heart rejoice! How delighted you will be because your mind will rise towards the heavens. Wherefore do not forget to always say: Lord Jesus Christ, have mercy on me.

When you chant you will understand the chants; you will have the desire and you will likely have the voice and humility to give back, accordingly, the words of God. Therefore do not do injustice to your soul anymore, but say inwardly the prayer, Lord Jesus Christ, have mercy on me...

When you work, do not let all your thoughts and strength be absorbed in your work, but say the prayer in a whisper. Then your works will be correct, error-free, your thoughts will be clean, and your work performance will be greater. Go ahead, then, say the prayer of Jesus Christ, so your works will be blessed, Lord Jesus Christ, have mercy on me.

The Holy Spirit protects the soul that prays. It enters the depths of the soul, has control over the inner world of the soul and it directs it towards God's Holy Will. Only then the soul has the power to say, along with the Prophet: Bless the Lord, O my soul; and all that is within me, bless His holy name! (Ps. 103, 1). Go ahead and pray: Lord Jesus Christ, have mercy on me, so you will have the protection of the Holy Spirit.

When the Holy Spirit protects your soul, you feel fulfilled and humble. You are not affected by injustice, irony or praise. You live in a spiritual atmosphere, which the virus of sin cannot penetrate. Only the Holy Spirit can judge our souls, no else has that right. The Holy Spirit gives us new eyes and new reasoning. Say the prayer frequently so you can live comfortably in any environment; Lord Jesus Christ, have mercy on me.


  Lord Jesus Christ, have mercy on me ...
 Elder Joseph the Hesychast (1897-1959)  

http://agapienxristou.blogspot.ca/2012/10/the-omnipotent-prayer-lord-jesus-christ.html

Περί της ησυχίας και της τάξης κατά την ώρα της Θείας Λειτουργίας ( Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος )


Ο Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος γράφει ως εξής για εκείνους που δημιουργούν ταραχή μέσα στην εκκλησία και που αποχωρούν από την εκκλησία πριν ολοκληρωθεί η Θεία Λειτουργία του Θεού:
"Μερικοί δεν πλησιάζουν την Θεία Κοινωνία τρεμάμενοι αλλά με ταραχή, σπρώχνοντας ο ένας τον άλλον, πυρωμένοι από θυμό, φωνασκούντες, μαλώνοντες, σπρώχνοντες τον διπλανό τους, γεμάτοι ταραχή. Περί αυτού σας έχω μιλήσει πολλές φορές και δεν θα παύσω να μιλώ για αυτό.
Δεν βλέπετε την τάξη στην συμπεριφορά στους παγανιστικούς Ολυμπιακούς αγώνες, όταν ο "Ταξιθέτης" περνά μέσα από την αρένα φορώντας στεφάνι στο κεφάλι, ντυμένος με μακρύ ένδυμα, κρατώντας ραβδί στο ένα χέρι, καθώς ο κήρυκας αναγγέλλει να γίνει ησυχία και τάξη; Δεν είναι χυδαίο, εκεί - όπου κυβερνά ο διάβολος - να γίνεται τόση ησυχία και εδώ, που ο Χριστός μας προσκαλεί σε Αυτόν τον Ίδιον, να γίνεται τόση φασαρία; Στην αρένα, ησυχία - και στην εκκλησία, αναστάτωση! Γαλήνη στην θάλασσα, και φουρτούνα στο λιμάνι!
Όταν σας προσκαλούν σε γεύμα, δεν πρέπει να αποχωρείτε πριν από τους άλλους, παρ' ότι έχετε χορτάσει πριν από τους άλλους, και εδώ, που τελείται το γεμάτο δέος μυστήριο του Χριστού, και ενώ ακόμη συνεχίζουν οι ιερατικές πράξεις, εσύ φεύγεις εν μέσω αυτών και εξέρχεσαι; Πώς μπορεί να συγχωρηθεί αυτό; Πώς μπορεί να δικαιολογηθεί αυτό;
Ο Ιούδας, μόλις εκοινώνησε στον Μυστικό Δείπνο εκείνη την τελευταία βραδιά, έφυγε βιαστικός ενώ οι υπόλοιποι παρέμειναν στο τραπέζι. Βλέπετε, ποίων το παράδειγμα ακολουθούν εκείνοι που βιάζονται να αποχωρήσουν πριν από την τελευταία ευχαριστία;"


Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος
 

http://agiameteora.net/

Do not envy sinful people ( part 2 ) - Salvation of Sinners



Animals, such as cows, that are raised in order to be slaughtered and butchered are allowed to graze and eat freely, and they are fed to be fattened. Conversely, animals that will be used for work or provide some service to man are trained, disciplined, and kept an a strict diet. This is what God does as well. He allows malicious people in this present life to grow fat as they indulge in carnal pleasures and sinful enjoyments because
such unfortunate people will finally end up in eternal Hell.
 


On the contrary, He tests and disciplines virtuous and righteous people in order to keep them in His heavenly mansion forever. Fruit-bearing trees that yield a crop and produce a bountiful harvest are pruned, they are sprayed with pesticides, and have
heavy weights attached to the end of their branches, which bend and pull the branches
downward. All these harsh measures, however,
are conducive to the tree bringing forth fruit.
 

Conversely, trees that do not produce fruit and are of no value to man are neither pruned nor clipped like fruit-bearing trees. However, once such trees grow and reach maturity, they are cut down,
completely uprooted from the ground, and subsequently used as firewood. This is what happens with man in this world as well. Virtuous people who produce useful and good works receive sorrows and lashes, whereas the
Righteous Judge does not punish evil and sinful people here because He is waiting to consume them eventually in the fire of Hell.
 


The prosperity and good fortune of ungodly people is actually a severe misfortune! For when such people observe nothing bad happening to them and that they are not punished in any way, they shamelessly and impudently proceed to carry out even greater sins and worse crimes.
 


Furthermore, when such a person remains
undisciplined, it is a sign that he will be punished and condemned, because the enemy does not disturb or assault his own friends. Thus it is apparent, just as we have illustrated above, that the more God loves someone, the more He allows one
temporarily, and for the time being, to experience discipline that is beneficial and ultimately life
-saving for the soul. 


from  The Salvation of Sinners

Striving towards God ( St. Macarius the Great )



Whoever strives towards God and really wants to become Christ’s follower must follow Him, endeavoring to improve himself and become a new person, not retaining anything within oneself that is peculiar to the ancient person — for it is said:" if anyone is in Christ, he is a new creation."

St. Macarius the Great
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...