Sunday, June 29, 2014

Αλήθεια, πώς να «βγάλω»το παιδί;




Δεν είναι σπάνιο το ερώτημα στα χείλη νέων γονέων. Ερώτημα που το απευθύνουν ο ένας στον άλλον πρώτα, σε γνωστούς και φίλους κατόπιν, στον πνευματικό τους κάποιοι. Και θα ήταν ανάξιο λόγου ένα τέτοιο ερώτημα, αν η απάντησή του δεν γεννούσε έριδες, διαφωνίες και ψυχρότητες και αν αντιμετωπιζόταν χωρίς καμία πνευματική επίπτωση στο νεογέννητο παιδί.Τί συμβαίνει λοιπόν; Την χαρά της τεκνογονίας, την εμπειρία της πατρότητας και μητρότητα, την ευλογία της συνδημιουργίας ζωής με το Θεό να σκιάζουν ευθύς εξ αρχής έριδες και διχογνωμίες σχετικά με το όνομα του παιδιού! «Του πατέρα μου», επιμένει ο σύζυγος. «Της μητέρας μου», η σύζυγος. «Δεν μ’ αρέσει το όνομα του πατέρα σου». «Είναι όμως η σειρά των δικών μου γονέων να χαρίσουν το όνομα στο εγγονάκι τους». Πόσες τέτοιες αντιπαραθέσεις και καυγάδες! Και όταν μάλιστα αυτές υποδαυλίζονται εκατέρωθεν από τους γονείς και τους συγγενείς των δύο νέων γονέων, τότε τα πράγματα μπορεί να φθάσουν σε εντάσεις και ρήξεις οικογενειακές μεγάλες, με απρόβλεπτες και μακροχρόνιες συνέπειες.



Βέβαια είναι καλό και προσδίδει τιμή και σεβασμό το έθιμο και η παράδοση, το κάθε παιδί να παίρνει το όνομα του παππού ή της γιαγιάς του. Χαρίζει αυτό και μια ιδιαίτερη χαρά και ικανοποίηση στους παππούδες, καθώς αισθάνονται μια πληρότητα βίου και μια ολοκλήρωση προσφοράς. Όμως το όνομα του παιδιού δίνεται στο παιδί για το παιδί. Συνοδεύει από την ήμέρα της Βαπτίσεώς του και έξης εις αιώνας αιώνων αυτό το ίδιο το νεογέννητο παιδί. Μ’ αυτό το όνομα θα μνημονεύεται όσα χρόνια ζήσει επί της γης, αλλά και μ’ αυτό το όνομα θα μνημονεύεται στους τεθνεώτας μετά τον θάνατό του, αφού μ’ αυτό το όνομα θα ζήσει στην αιωνιότητα.

Επομένως, το όνομα του παιδιού αφορά πρωτίστως και καθοριστικώς αυτό το ίδιο το παιδί. Έτσι και η επιλογή του δεν πρέπει να επηρεάζεται από κοσμικά, φιλοσυγγενικά και υστεροφημικά κριτήρια, αλλά η βαρύτητα πρέπει να πέφτει στο πως το όνομα του παιδιού θα επηρεάσει το ίδιο, θα το εμπνεύσει και θα το καθοδηγήσει στην ζωή του προς το αγαθό. Ο Άγιος που κάθε άνθρωπος φέρει το όνομά του καθίσταται πρότυπο στην ζωή του. Εμπνευστής στον βίο του. Προστάτης και βοηθός στον δρόμο της ζωής του. Δημιουργεί συγκινήσεις και πόθους μιμήσεως έτσι, ώστε να υποβοηθείται ο άνθρωπος στον αγώνα για να χαριτωθεί, να αξιωθεί και της δικής του αγιότητος δια πρεσβειών του Αγίου του οποίου το όνομα φέρει.

Αυτά πρέπει να είναι τα κριτήρια των γονέων. Έτσι πρέπει να επιλέγουν, και όχι με το ποιο όνομα είναι της μόδας για τον άλφα ή βήτα λόγο. Ποιο όνομα φτιάχνει ωραίο και μοντέρνο χαϊδευτικό ή μερικές φορές με τη διπλή ονοματοδοσία, για να ικανοποιήσουν διάφορες επιθυμίες και απαιτήσεις.

Μετά το θαύμα της εισόδου στη ζωή ενός παιδιού ακολουθεί ένα δεύτερο θαύμα: της εισόδου του στην αγία μας Εκκλησία δια του Μυστηρίου του Βαπτίσματος. Μαζί με την ευλογία και την Χάρη του ιερού Μυστηρίου το νεογέννητο λαμβάνει και το ιδιαίτερο όνομά του. Ακολουθούν και οι πρεσβείες και η ευλογία του Αγίου του οποίου το όνομα λαμβάνει. Αναλαμβάνει συγχρόνως και την παρακαταθήκη, την ευθύνη και την υποχρέωση να μιμείται και να εμπνέεται από την ζωή του Αγίου του, καθώς θα μεγαλώνει και θα μαθαίνει γι’ αυτόν, αλλά και θα αρχίζει να αγωνίζεται στον πνευματικό στίβο της ζωής.

Ας μη το ξεχνούν λοιπόν αυτό οι νέοι γονείς. Και ας μην επιτρέπουν την χαρά της γεννήσεως ενός παιδιού να επισκιάζουν έριδες σχετικά με το όνομά του. Αλλά και να μην αφήνουν να κυριαρχούν στην επιλογή του ονόματος κοσμικά και ανθρώπινα κριτήρια, που θα αποκόπτουν το παιδί από την ζωή των Αγίων, την ευλογία και την χάρη τους στην ζωή του.



Πηγή

St. John the Forerunner performs miracles



Monk Bisarion of Dionysiou Monastery was appointed by the monastery in 1916 to work outside Mount Athos for a period of time, at one of the monastery's dependencies where he was in charge of the flourmill. 

This monk related the following account that took place during his time there:
One day two villagers went to the fair, and one of them bought a horse from the other. The villager who bought the horse came to the chapel and venerated the icons. 


He left a certain amount of money in front of the Honorable Forerunner's icon and asked me to light a candle for him. I lit a candle for him. I saw the money, which was a sizeable amount, but I did not take it; I left it there in front of the icon. Later that
evening, as I went to light the vigil lamps in the chapel, I noticed that the money was gone. 


You can't imagine how sad I became. The evil one took advantage of this opportunity and made me
indignant. I walked to the icon of St. John the Forerunner, and, as I stood before it, I said to the
saint: "Holy Forerunner, aren't you here? Why do
you allow people to steal money right in front of your icon? I'm not going to light your vigil lamp!" 



So I only lit the vigil lamp of the Mother of God, and I left somewhat nervous. I went to the mill, I walked up to the house, I ate a little, but I was
still apprehensive. I was feeling guilty for having left the vigil lamp of the saint unlit; nonetheless, the evil demon incited me to remain stubborn. I was thinking to myself:
"Let's see what will happen... I'm not lighting his vigil lamp tonight."
 


Hence, as I lay down to sleep with uneasiness,
I still insisted on my course of action. As I was sleeping in the house all alone (because at that time I did not have any other helpers with me), around midnight, I felt someone nudging me. I woke up, and I saw standing before me a towering figure whose hair was falling freely over his
shoulders. I started to shake fearfully, and I was just barely able to utter: "How did you come here?" The person responded in a serious tone: "Don't you worry how I came here, but tell me why don't you light my vigil lamp?" With utter fear, with a shaky voice, and with tears in my eyes, I said: "Please forgive me, Saint John. I am at fault." I then prostrated myself three times before his feet, crying and asking him to forgive me. 


I then heard the Honorable Forerunner address me with a calm and sweet voice: "My child, Bisarion, why did you say that I am not here? If I am not here present, then who has been guarding you all
this time you are here in this wilderness from thieves and other harmful criminals?" "Please, my saint," I replied. "Please forgive me. I won't do it
again." "Go, light the vigil lamp hanging before my icon, and preach to others as well that the icons perform miracles. Because many people in this area have started to say that the icons do not perform miracles." This is what the Honorable Forerunner said to me, and then he disappeared. 


That very same moment, I went to the chapel, where I witnessed another miracle! I saw that all the money had been returned to the exact some spot in front of the icon of St. John, where it had been originally placed before it disappeared.
 


The thief must have experienced a good scare, enough to make him return the money that same evening to the icon. 

from the book Narrations from Dionysiou Monastery
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...