Friday, February 1, 2013
Orthodox Family…
Our
lack of wholeness also affects our concept of the family. In our
culture each member of the family is primarily concerned with his own
private interests. Parents nurture a spirit of individualism which, in
our day, has spawned such ideas as "Women's Liberation" (a term which
Kireyevsky knew and analyzed) and "Gay Liberation". This lack of
cohesiveness in the family has produced the most lifeless and sterile of
environments for our children to grow up in: most homes are dominated
by a television, which is often used to baby-sit children even when
parents are at home. At the time of writing, 40% of American mothers
work full or part-time outside of the home. As a result, children are
encouraged to develop more and more outside interests which take them
away from the home and the rest of the family as they "do their own
thing." In the 20th century, the home has really become only a "house"-a
place in which people take their meals and sleep.
Kireyevsky contrasted this with the Orthodox home in which parents are
actively involved with the rest of the family and where children are
taught to live and work for the good of the whole family; where parents
put selfish or private interests after the goal of creating a warm,
living environment in which children actually learn more from the
parents than from school or their peers.
In
a western family, the members rise in the morning and quickly scatter
to their separate pursuits, returning home at different times in order
to eat a quick dinner before again leaving to spend the evening
elsewhere, in worldly pursuits. In the Orthodox family, the members
awaken and gather before the household ikons while the father reads all
or some of the Morning Prayers. Meals are taken together, with the
parents presiding over and directing conversation. If there is a
television at all, it is used with the greatest caution and parental
control. Most evenings are spent quietly, either preparing for a feast
or a fast, or in some other productive and family oriented activity.
Parents read aloud the lives of the saints to their children.
Some have the pious custom of encouraging a child to read a saint's life aloud at a meal (often at Sunday dinner).
As Saint John Chrysostom writes:
"For just as with a general when his soldiery also is well organized the enemy has no quarter to attack; so, I say, is it also here: when husband and wife and children and servants are all interested in the same things, great is the harmony of the house. Since where this is not the case, the whole is oftentimes overthrown and broken up by one ... and that single one will often mar and utterly destroy the whole."
Above
all, the Orthodox home "is the abode where the members of the family
will spend the majority of their lives. It is here, not in society, nor
at the market place, where individuals will learn of the important
things of the Christian life. It is in the Christian home that
individuals will be able to work out their eternal salvation. It is in
the Christian home that children will be raised and taught by word and
action what it means to be a Christian. It is in the Christian home that
all of the teachings of Christ and of the Church can be practiced."
Source:
A Man Is His Faith, p 40
by Rev. Fr. Alexy (Hieromonk Ambrose) Young
About the writings of Ivan Kireyevsky 1806-1856
Ο Θεός όλα τα συγχωρεί με την εξομολόγηση
Μπορεί
να σου πει ο πνευματικός: «Πως θα ήθελα να ήμασταν σε ένα ήσυχο μέρος,
να μην είχα ασχολίες και να μου έλεγες τη ζωή σου από την αρχή, από τότε
που αισθάνθηκες τον εαυτό σου. όλα τα γεγονότα που θυμάσαι
και ποια ήταν η αντιμετώπισή τους από σένα, όχι μόνο τα δυσάρεστα αλλά
και τα ευχάριστα, όχι μόνο τις αμαρτίες αλλά και τα καλά. Και τις
επιτυχίες και τις αποτυχίες. Όλα. Όλα όσα απαρτίζουν την ζωή σου».
Πολλές φορές έχω μεταχειρισθεί αυτή τη γενική εξομολόγηση και είδα
θαύματα πάνω σ' αυτό. Την ώρα που λες στον εξομολόγο, έρχεται η θεία
χάρις και σε απαλλάσσει από όλα τα άσχημα βιώματα και τις πληγές και τα
ψυχικά τραύματα και τις ενοχές. διότι, την ώρα που τα λες ο εξομολόγος εύχεται θερμά για την απαλλαγή σου.
Ας
μη γυρίζουμε πίσω στις αμαρτίες που έχουμε εξομολογηθεί. Η ανάμνηση των
αμαρτιών κάνει κακό. Ζητήσαμε συγγνώμη; Τέλειωσε. Ο Θεός όλα τα συγχωρεί με την εξομολόγηση Κι εγώ σκέπτομαι ότι αμαρτάνω. Δεν βαδίζω καλά.
Ό,τι όμως με στενοχωρεί, το κάνω προσευχή, δεν το κλείνω μέσα μου,
πάω στο πνευματικό, το εξομολογούμαι, τέλειωσε! Να μη γυρίζομε πίσω και
να λέμε τι δεν κάναμε. Σημασία έχει τι θα κάνομε τώρα, απ' αυτή τη
στιγμή και έπειτα.
Γεροντας Πορφύριος
Ούτε να βιαζόμαστε, ούτε να κρίνομε από πράγματα επιφανειακά και εξωτερικά
Να μην αποθαρρυνόμαστε, ούτε να βιαζόμαστε, ούτε να κρίνομε από πράγματα επιφανειακά και εξωτερικά.
Αν, για παράδειγμα, βλέπετε μια γυναίκα γυμνή ή άσεμνα ντυμένη, να μη μένετε στο εξωτερικό, αλλά να μπαίνετε, στο βάθος, στην ψυχή της.
Ίσως να είναι πολύ καλή ψυχή κι έχει υπαρξιακές αναζητήσεις, που τις εκδηλώνει με την έξαλλη εμφάνιση.
Έχει μέσα
της δυναμισμό, έχει τη δύναμη της προβολής, θέλει να εκλύσει τα βλέμματα
των άλλων. Από άγνοια, όμως, έχει διαστρέψει τα πράγματα.
Σκεφθείτε να γνωρίσει αυτή τον Χριστό. Θα πιστέψει, κι όλη αυτή την ορμή θα τη στρέψει στον Χριστό.
Θα κάνει το παν, για να ελκύσει τη χάρη του Θεού. Θα γίνει αγία.
Γεροντας Πορφύριος,
Ηλείας Γερμανός : "Εβραϊκό λόμπυ επιβάλλει κατάργηση της αργίας της Κυριακής"
«Εβραϊκό λόμπι, επιβάλλει την κατάργηση της αργίας της Κυριακής στην Ελλάδα», σχολίασε στο IONION FM, ο μητροπολίτης Ηλείας Γερμανός, σε μια συνέντευξη εφ όλης της ύλης.
Χαρακτήρισε ανεξήγητη την εμμονή της κυβέρνησης στην κατάργηση της Κυριακάτικης αργίας και την θέσπιση αργίας την Παρασκευή ή το Σάββατο. Ο Μητροπολίτης ανέφερε ότι η Εκκλησία συμπαρατάσσεται με τους εργαζόμενους και τους μικροεπειχειρηματίες που αντιδρούν στην απελευθέρωση του ωραρίου καταστημάτων και την Κυριακή.
Χαρακτήρισε την κρίση που βιώνει η χώρα κυρίως ηθική που οδήγησε στην οικονομική. Χρήματα και αγαθά υπάρχουν δεν χάθηκαν, αντιθέτως έχουν συγκεντρωθεί στα χέρια ολίγων, που δεν εφαρμόζουν το θείο νόμο, σε αντίθεση με την ανθρωπιστική συμπεριφορά του ανθρώπου. «Μας συνήθισαν σε μαλθακότητα και όχι στην αγωνιστικότητα της ζωής. Αποχαυνωθήκαμε και παίρνουμε δάνεια», σημείωσε ο Σεβασμιότατος.
Για το Κοινωνικό έργο της Μητρόπολης Ηλείας, ανέφερε ότι συνεχίζεται το έργο που ξεκίνησε από τον αείμνηστο Μητροπολίτη Αθανάσιο, με την βοήθεια χριστιανών ευεργετών. Σχολιάζοντας το λουκέτο σε ιδρύματα της Μητρόπολης, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Ηλείας ανέφερε ότι μετά την διακοπή το 2008 των νοσήλειων των γερόντων, από ΙΚΑ και ΟΓΑ, δεν υπήρξε δυνατότητα να διατηρηθούν όλα τα ιδρύματα, καθώς οι οφειλές έφτασαν τα 3,5 εκατ. ευρώ.
Σχετικά με τις απολύσεις των εργαζόμενων ανέφερε ότι ζητήθηκε από όλους να υπογράψουν τις νέες συμβάσεις, λόγω της κρίσης και αργότερα θα ξανασυζητούσαν σε άλλη βάση, ενώ τόνισε ότι η Μητρόπολη εκτελούσε και κοινωνική αποστολή προσλαμβάνοντας άπορα άτομα.
Μέχρι στιγμής φιλοξενούνται 232 γέροντες στα ιδρύματα της Μητρόπολης Ηλείας και πληρώνονται 149 εργαζόμενοι. Δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην διακοπή της Ολυμπίας Οδού, τονίζοντας ότι είναι κρίμα η Ηλεία να έχει την Ολυμπία και η Ολύμπια Οδός να μην φτάνει στην ομώνυμη πόλη.
Με αφορμή την επέτειο 5 χρόνων από τον θάνατο του Χριστόδουλου, ανέφερε ότι ο μακαριστός Αρχιεπίσκοπος άφησε την δική του εποχή, αλλά σήμερα οι υπόλοιποι ζώντες πρέπει να φροντίσουν να επιβιώσουν στην δύσκολη συγκυρία.
Subscribe to:
Posts (Atom)